Vanliga frågor och svar

Nedan kan du se några av de vanligaste frågorna och svaren gällande reparationer av mobiltelefoner

Generella frågor

Vilken typ av mobiltelefoner reparerar ni?

Vi reparerar alla typer av iPhone och iPads

Behöver man säkerhetskopiera sin telefon innan man lämnar in den?

JA vi rekommenderar att man alltid säkerhetskopierar sin iPhone/ipad innan man lämnar in den för reparation. Vi kan dessvärre inte ta ansvar för att innehåller i mobilen.

Kommer min telefon vara vattentät efter reparation?

Tyvärr kan vi inte garantera att din mobiltelefon är vattentät efter en reparation.

Reparationsfrågor

Jag har ett trasigt glas, men skärmen och touch-funktionen fungerar ändå. Kan man byta bara glaset?

Dessvärre måste man byta alla delar om touch, LCD eller glaset är trasigt. Detta eftersom hela skärm-enheten är ihoplimmad.

Min iPhone är plötsligt helt död, vad kan det vara för fel?

Felet kan bero på flera olika saker, men här kommer några tips.

Testa att slå av/på tystknappen, om mobilen vibrerar är telefonen igång men att det är fel på skärmen. Det löser vi enkelt med ett skärmbyte

Händer ingenting ovan så sätt mobilen på laddning i minst 2 timmar. Är batteriet fullständigt urladdat så syns ingen laddnings-symbol. Testa gärna med en annan laddare.

Om felet fortfarande är kvar så beror det troligen på batteriet eller laddningsuttaget som är trasigt, även detta löser vi såklart till er.

Jag har fått fukt in i telefonen, vad ska jag göra?

Börja med att stänga av din mobiltelefon på en gång, lägg den på ett torrt ställe och låt den torka i ett par dagar. Testa därefter att starta den igen.

Om mobiltelefonen fortfarande krånglar så kan vi fuktsanera den åt det. Detta gör vi genom att använda speciella kemikalier och löder om utsatta områden. På så sätt kan vi stoppa korrosionsangreppen inuti mobilen. Om vi inte lyckas är det kostnadsfritt,

Mitt laddningsuttag glappar på min iphone?

Ett vanligt problem är glapp i laddningen på iPhone. Detta beror oftast på att det packas smuts i botten på laddninguttaget, vilket gör att kontakten inte går in riktigt när man sätter i den. För att rensa detta så stäng av din mobiltelefon och använd en tandpetare för att rensa ur laddningsuttaget.

Garantier

Är ni en auktoriserad apple verkstad?

Vi är dessvärre inte auktoriserad apple verkstad. Apple reparerar inte sina kunders iPhone/iPad. Apple byter istället ut din mobil mot en tidigare renoverad och den mobilen du lämnar in skickas iväg till Asien för reparation. När den är reparerad så byts den istället mot nästa kunds mobil som ska lagas.

Nackdelen med detta ”pantsystem” är att man inte vet vilka gömda fel som kan finnas kvar i mobiltelefonen man får.

Man bryter mot sin garanti när man reparera sin iPhone hos oss.

Vad händer om min enhet går sönder under reparationen?

Om din telefon går sönder under reparation och om vi inte kan fixa felet kommer vi att ersätta den med en likvärdig telefon. Väntetiden på att få en likvärdig telefon kan blir upp till fyra veckor.

Hur ser era garantivillkor ut?

Vi lämnar tre månader garanti för alla reparationer.

Inköpskvittot måste uppvisas för att garantin ska gälla, kontoutdrag från bank är inget kvitto för oss därför är det väldigt viktigt att du sparar ditt kvitto.

Garanti gäller på fel som uppkommer på reparationen som inte orsakas av handhavandefel, d.v.s. när man själv inte är orsaken till det uppkomna felet. Sprickor, vattenskadade är exempel på sånt som inte täcks av vår garanti.

Garanti gäller endast för reparationen som vi har utfört inte på hela telefonen. d.v.s om vi t.ex har bytt skärmen på din telefon så lämnar vi garanti bara på skärmbyten.

Av säkerhetsskäl vill vi inte att kunden ska lämna sin lösenord till oss därför det är bäst att kunden själv testa telefonen i butiken efter att reparationen är klar. Detta för att säkerställa att allt funkar som det ska i telefonen.

Hittade du inte svaret du letade efter? Kontakta oss direkt istället

Kontakta oss